آهنگر قربانی، زهره؛ حسین خانزاده ، عباسعلی ؛ خسروجاوید، مهناز و صادقی، عباس(1394). اثربخشی آموزش کارکرد های اجرایی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان با نارساخوانی. 5(19).111-128.
بخشی، شهربانو(1393). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر اضطراب اجتماعی و سلامت اجتماعی دانشآموزان دختر سال سوم مقطع متوسطه منطقه 2 شهر قم. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور استان تهران - مرکز پیام نور تهران.
بیک زاد، جعفر؛ خدیوی، اسداله؛ حسین پورسنبلی، علیرضا؛ محمدنژاداصل، راحله.(1391). رابطه هوش هیجانی مدیران با خودکارآمدی و سلامت روانی آنان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی). 5(19)، 127-141
حاتمی، محمد و کاوسیان، جواد(1392). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر سازگاری فرزندان شاهد و ایثارگر. مجله روانشناسی مدرسه،2(2)، 57-44.
شریعتمداری، علی (1393). روانشناسی تربیتی، تهران: انتشارات امیرکبیر، چاپ 22.
شهیدیانی، مسعود؛ بلیاد، محمد رضا ؛ دربندی، محمد.(1395). بررسی رابطه مهارت های اجتماعی با خودکارآمدی، احساس تنهایی و کیفیت زندگی(مطالعه موردی:زنان سرپرست خانوار کمیته امداد امام خمینی(ره)استان البرز، شهرستان کرج)، کنفرانس جهانی روانشناسی و علوم تربیتی، حقوق و علوم اجتماعی در آغاز هزاره سوم، شیراز، پژوهش شرکت ایده بازار صنعت سبز، فتح اله زاده، نوشین؛ باقری، پریسا؛ رستمی، مهدی؛ دربانی، سیدعلی.(1395). اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری و خودکارامدی دانشآموزان دختر دبیرستانی. فصلنامه روانشناسی کاربردی.10(3)، 271-289.
لیوارجانی، شعله وغفاری، سارا،(1390)، بررسی رابطه هوش هیجانی و مهارتهای اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهر تبریز در سال تحصیلی 89-1388، نشریه علوم تربیتی، شماره9، 71-88.
موسوی نژاد، سید مرتضی؛ امیریان زاده، مژگان.(1396). پیشبینی مهارتهای اجتماعی از طریق شخصیت کارآفرینانه و خودکارآمدی در دانشجویان دانشگاه جهرم. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی. 11(1)، 115-131.
مهوش ورنوسفادرانی، عباس؛ پرهون، کمال؛ ابراهیمی، مجتبی و محکی، فرهاد(1394). اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر بهبود هراس اجتماعی افراد دارای آسیب شنوایی. مجله تحقیقات علوم رفتاری .13(4). 549-55
میلانی فر، بهروز. (1398). روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنائی. تهران: قومس.
نصرآبادی، فاطمه(1393). اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر اضطراب و سازگاری دختران. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
یگانه، طیبه؛ حسینخانزاده، عباسعلی و زربخش، محمدرضا(1393). اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی با شیوه شناختی ـ رفتاری بر کاهش نشانه های اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی در دانش آموزان. فصلنامه شناخت اجتماعی. 3(5). 72-57.
منابع انگلیسی
Caldarella, P., Larsen, R. A., Williams, L., Wehby, J. H., Wills, H., & Kamps, D. (2017). Monitoring academic and social skills in elementary school: A psychometric evaluation of the Classroom Performance Survey. Journal of Positive Behavior Interventions, 19(2), 78-89.
Carson, K. D., Carson, P. P., & Birkenmeier, B. J. (2016). Measuring emotional intelligence: Development and validation of an instrument. Journal of Behavioral and applied Management, 2(1).
Costa, A., & Faria, L. (2015). The impact of emotional intelligence on academic achievement: A longitudinal study in Portuguese secondary school. Learning and Individual Differences, 37, 38-47.
Deming, D. J. (2017). The growing importance of social skills in the labor market. The Quarterly Journal of Economics, 132(4), 1593-1640.
Dev, R. D. O., Kamalden, T. F. T., Geok, S. K., Abdullah, M. C., Ayub, A. F. M., & Ismail, I. A. (2018). Emotional Intelligence, Spiritual Intelligence, SelfEfficacy and Health Behaviors: Implications for Quality Health. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 8(7), 794-809.
Gresham, F. (2015). Evidence-based social skills interventions for students at risk for EBD. Remedial and Special Education, 36(2), 100-104.
Holinka, C. (2015). Stress, emotional intelligence, and life satisfaction in college students. College Student Journal, 49(2), 300-311.
Johns, B. H., Crowley, E. P., & Guetzloe, E. (2017). The central role of teaching social skills. Focus on Exceptional Children, 37(8).
Joseph, D. L., Jin, J., Newman, D. A., & O'boyle, E. H. (2015). Why does self-reported emotional intelligence predict job performance? A meta-analytic investigation of mixed EI. Journal of Applied Psychology, 100(2), 298.
Kasari, C., Dean, M., Kretzmann, M., Shih, W., Orlich, F., Whitney, R., ... & King, B. (2016). Children with autism spectrum disorder and social skills groups at school: A randomized trial comparing intervention approach and peer composition. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 57(2), 171-179.
Lam, N. T. H., & Liaw, S. Y. (2017). Comparing Mediation Role of Cultural Intelligence and Self-Efficacy on the Performance of International Business Negotiation. International Business Research, 10(7), 22
Lau, E. X., Rapee, R. M., & Coplan, R. J. (2017). Combining child social skills training with a parent early intervention program for inhibited preschool children. Journal of anxiety disorders, 51, 32-38.
Savage, M. W., & Tokunaga, R. S. (2017). Moving toward a theory: Testing an integrated model of cyberbullying perpetration, aggression, social skills, and Internet self-efficacy. Computers in Human Behavior, 71, 353-361.
Savage, M. W., & Tokunaga, R. S. (2017). Moving toward a theory: Testing an integrated model of cyberbullying perpetration, aggression, social skills, and Internet self-efficacy. Computers in human Behavior, 71, 353-361.
Segrin, C., McNelis, M., & Swiatkowski, P. (2016). Social skills, social support, and psychological distress: A test of the Social Skills Deficit Vulnerability Model. Human Communication Research, 42(1), 122-137.
Wang, C., & Bai, B. (2017). Validating the Instruments to Measure ESL/EFL Learners' Self‐Efficacy Beliefs and Self‐Regulated Learning Strategies. TESOL Quarterly, 51(4), 931-947.