- احمدی، طیب (1386): مدیریت بدن و هویت، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانـشکده علـوم انـسانی و اجتمـاعی دانـشگاه گیلان.
- اسمارت، بری (1385): میشل فوکو، (ترجمة حسن چاوشیان و لیلا جوافشان)، تهران: نشر اختران.
- ایمان، محمد تقی؛ مرادی، گلمراد (1390): روش شناسی نظریه ی اجتماعی گافمن، فصلنامه زن و جامعه، دوره 2، شماره 2، صص 59- 78.
- آزاد ارمکی، تقی؛ چاوشیان، حسن (1382): مدیریت بدن به مثابة رسانة هویت، مجلة انجمن جامعهشناسی.
- بابامیری، محمد؛ قاسمی، داود؛ زارع، راضیه؛ عباسی، محمد (1392): عوامل اجتماعی و روانشناختی مؤثر بر میزان مصرف مواد آرایشی توسط دانشجویان دختر فصلنامه پوست و زیبایی، دوره ۲ شماره ۴ صص ۱۹۳-۲۰۲.
- بروتن، داوید لو (1392): جامعه شناسی بدن، ترجمه ناصر فکوهی، تهران، نشر ثالث.
- بوردیو، پییر (1390): نظریه کنش (دلایل عملی و انتخاب عقلانی)، ترجمه مرتضی مردیها، چاپ چهارم، تهران: نقش و نگار.
- بوردیو، پییر (1391): تمایز (نقد اجتماعی قضاوت های ذوقی)، ترجمه حسن چاوشیان، چاپ دوم، تهران: نشر ثالث.
- بهار، مهری؛ محمودی، عذرا (1395): مصرف پوشش؛ بررسی تجربی پوشش جوانان شهر آمل، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دوره 12، شماره 43، صص 89- 120.
- بهار، مهری؛ وکیلی، محمد رضا (1390): آرایش مردان و زنان و امر پست مدرن «حاد – جنسیت»، فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دوره 3، شماره 22، صص 47 – 66.
- پرستش، شهرام؛ بهنویی گدنه، عباس؛ محمودی، کریم (1387): بررسی جامعه شناختی مدیریت ظاهر و هویت فردی در بین جوانان (مطالعه موردی شهر بابلسر)، مجلة علوم اجتماعی دانشکدة ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، سال پنجم، ص 19-49.
- جعفری، محمد (1387): قومیت و هویت اجتماعی، پایان نامه کارشناسی ارشـد، دانـشکده علـوم انـسانی و اجتمـاعی دانشگاه گیلان.
- جلایی پور، حمید رضا؛ محمدی، جمال (1394): نظریه های متاخر جامعه شناسی، تهران، انتشارات نی
- جواهری، فاطمه (1387): بدن و دلالت های فرهنگی – اجتماعی آن، فصلنامه پژوهش فرهنگی، دوره 9، شماره 1، صص 37-80.
- چاوشیان، حسن (1381): سبک زندگی و هویت اجتماعی: مصرف و انتخابهای ذوقی بهعنوان تمایز و تـشابه اجتمـاعی در دورة مدرنیتة اخیر. پایان نامه دکتری، دانشکدة علوم اجتماعی دانشگاه تهران.
- ذکاتی، محمد سعید (1387): جوانان، بدن و فرهنگ تناسب، فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، شماره 1.
- راسخ، کرامت اله؛ مبری، معصومه؛ ماجدی، سیدمسعود (1389): بررسی نگرش زنان نسبت به مدیریت بدن؛ مطالعه موردی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، قصلنامه زن و مطالعات خانواده، دوره 3، شماره 9، صص 57-81.
- رضایی، احمد؛ اینانلو، مینا؛ فکری، محمد (1389): مدیریت بدن و ارتباط آن با عوامل اجتماعی در بین دختران دانشگاه مازندران، فصلنامه مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان)، دوره 12، شماره 47، صص 141-170.
- رفعت جاه، مریم؛ سیارپور، فاطمه (1390): عوامل اجتماعی، فرهنگی مؤثر بر بازنمایی هویت از طریق بدن، فصلنامه مطالعات فرهنگ و ارتباطات، دوره 7، شماره 23، صفحه 97-124.
- ساروخانی، باقر؛ رفعت جاه، مریم (1383): زنان و باز تعریف هویت اجتاعی، فصلنامه جامعه شناسی ایران، سال پنجم، شماره 2(پیاپی 6)، صص 160-133.
- علمی، محمود؛ باقری زنوز، بهارک (1392): بررسی رابطه پایگاه هویت و مدیریت بدن در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحدتبریز، فصلنامه مطالعات علوم اجتماعی ایران، دوره دهم، شماره سی و هشتم.
- فاتحی، ابوالقاسم؛اخلاصی، ابراهیم (1387): مدیریت بدن و رابطه آن با پذیرش اجتماعی بدن، مجله پژوهشی علـوم انسانی دانشگاه اصفهان.
- فوکو، میشل (1390): پیدایش کلینک، ترجمه یحیی امامی، تهران: انتشارات نقش و نگار.
- کاستلز، مانوئل (1380): عصر اطلاعات، قدرت، هویت، ترجمه حسن چاوشیان، تهران، طرح نو جلد 2.
- گافمن، اورینگ (1392): داغ ننگ (چاره اندیشی برای هویت ضایع شده)، ترجمه مسعود کیانپور، چاپ دوم، تهران: نشر مرکز.
- گافمن، اورینگ (1395): نمود خود در زندگی روزمره، ترجمه مسعود کیانپور، چاپ سوم، تهران: نشر مرکز.
- گیدنز، آنتونی (1388): جامعه شناسی، ترجمه حسن چاوشیان، تهران، نشر نی.
- منینیگ، فیلیپ (1380): اروینگ گافمن و جامعه شناسی نوین، ثریا کامیار، تهران: انتشارات ثارالله.
- میلر، آرتور (1382): مرگ فروشنده، ترجمه عطالله نوریان، تهران، نشر قطره.
- نایبی، هوشنگ و حمید عبداالهیان (1381): تبیین قشربندی اجتماعی، نامة علوم اجتماعی.
- نیک زاده، محمد (1383): الگوی خرید لباس و هویت، پایان نامه کارشناسی ارشـد، دانـشکده علـوم انـسانی و اجتمـاعی دانشگاه گیلان.
- Avalos, L., Tylka, T. L., & Wood-Barcalow, N. (2005). The Body Appreciation Scale: Development and psychometric evaluation. Body Image, 2, 285–297.
- Betz, D. E., Sabik, N. J., & Ramsey, L. R. (2019). Ideal comparisons: Body ideals harm women’s body image through social comparison. Body Image, 29, 100–109.
- Cohen, E., Bernard, J. Y., Ponty, A., Ndao, A., Amougou, N., & Saïd-Mohamed, R., et al. (2015). Development and validation of the body size scale for assessing body weight perception in african populations. PLoS One, 10(11), e0138983.
- Cornelissen, P. L., Cornelissen, K. K., Groves, V., McCarty, K., & Tovée, M. J. (2018). View-dependent accuracy in body mass judgements of female bodies. Body Image, 24, 116–123.
- Fardouly, J., Pinkus, R. T., & Vartanian, L. R. (2017). The impact of appearance comparisons made through social media, traditional media, and in person in women’s everyday lives. Body Image, 20, 31–39.
- Harmanka, H. (2013). Effects of visual and print media on clothing preferences of Turkish university youth, the Macrotheme Review 2(5), A multidisciplinary journal of global macro trends.
- Hesse-Biber, S., Leavy, P., Quinn, C. E., & Zoino, J. (2006). The mass marketing of disordered eating and eating disorders: The social psychology of women, thinness, and culture. Women’s Studies International Forum, 29, 208–224.
- Kim, B., & Kim, Y. (2019). Growing as Social Beings: How Social Media Use for College Sports Is Associated with College Students’ Group Identity and Collective Self-esteem. Computers in Human Behavior.
- Lisa M. Given (2008). The Sage Encyclopedia of Qualitative Research Methods(vol. 2), Sage Publication inc. California. USA.
- Mann, T. C., & Ferguson, M. J. (2015). Can we undo our first impressions? The role of reinterpretation in reversing implicit evaluation. Journal of Personality and Social Psychology, 108(6), 823–849.
- Overstreet, N. M., Quinn, D. M., & Agocha, V. B. (2010). Beyond thinness: The influence of a curvaceous body ideal on body dissatisfaction in Black and White women. Sex Roles, 63, 91–103.
- Pourrajabi, M., Asgharpour Masouleh, A. (2019). The Meaning of Money among Young Students: A Phenomenological Study. Sociological Studies of Youth, 10(33), 93-106.
- Robinson, R.T. (2003). Cloothing Behavior, Body Cathexis, and Appearance Management of Women Enrolled in a Commercial Weight Loss Program. Partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy in Clothing and Textiles, Blacksburg,Virginia.
- Rudd, N A. Lennon, S J. (2000). Body image and apearence management behaviors in college wommen, Clothing and Textile Research Journal, 18(3), pp 152-162, Sage.
- Swami, V., Frederick, D. A., Aavik, T., Alcalay, L., Allik, J., & Anderson, D., et al. (2010). The attractive female body weight and female body dissatisfaction in 26 countries across 10 world regions: Results of the international body project I. Personality and Social Psychology Bulletin, 36, 309–325.
- Tovée, M. J., Benson, P. J., Emery, J. L., Mason, S. M., & Cohen-Tovee, E. M. (2003). Measurement of body size and shape perception in eating-disordered and control observers using body-shape software. British Journal of Psychology, 94, 501–516.
- Van Bavel, J. J., Swencionis, J. K., O’Connor, R. C., & Cunningham, W. A. (2012). Motivated social memory: Belonging needs moderate the own-group bias in face recognition. Journal of Experimental Social Psychology, 48(3), 707–713.
- Van Dessel, P., Ye, Y., & De Houwer, J. (2018). Changing deep-rooted implicit evaluation in the blink of an eye. Social Psychological and Personality Science, 9, 1–8.
- Van Eeden, L. M., Newsome, T. M., Crowther, M. S., Dickman, C. R., & Bruskotter, J. (2019). Social identity shapes support for management of wildlife and pests. Biological Conservation, 231, 167–173.
- Webb, J. B., Vinoski, E. R., Bonar, A. S., Davies, A. E., & Etzel, L. (2017). Fat is fashionable an fit: A comparative content analysis of Fatspiration and Health at Every Size Instagram images. Body Image, 22, 53–64
- Young, A. I., Ratner, K. G., & Fazio, R. H. (2014). Political attitudes bias mental representation of a presidential candidate’s face. Psychological Science, 25, 503–510.
- Zhang, C. X., Pearce, P., & Chen, G. (2019). Not losing our collective face: Social identity and Chinese tourists’ reflections on uncivilised behaviour. Tourism Management, 73, 71–82.