• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
زن و مطالعات خانواده
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 12 (1398)
دوره دوره 11 (1397)
دوره دوره 10 (1396)
شماره شماره 38
شماره شماره 37
شماره شماره 36
شماره شماره 35
دوره دوره 9 (1395)
دوره دوره 8 (1394)
دوره دوره 7 (1393)
دوره دوره 6 (1392)
دوره دوره 5 (1391)
دوره دوره 4 (1390)
دوره دوره 3 (1389)
دوره دوره 2 (1388)
دوره دوره 1 (1387)
فتحی زاده, مهناز, کریمی ثانی, پرویز. (1396). رابطه‌ی بین سبک زندگی و میزان آگاهی از روش‌های تغییر و اصلاح رفتار با سبک مدیریت کلاس درس معلمان ابتدایی شهرستان شبستر. زن و مطالعات خانواده, 10(35), 103-118.
مهناز فتحی زاده; پرویز کریمی ثانی. "رابطه‌ی بین سبک زندگی و میزان آگاهی از روش‌های تغییر و اصلاح رفتار با سبک مدیریت کلاس درس معلمان ابتدایی شهرستان شبستر". زن و مطالعات خانواده, 10, 35, 1396, 103-118.
فتحی زاده, مهناز, کریمی ثانی, پرویز. (1396). 'رابطه‌ی بین سبک زندگی و میزان آگاهی از روش‌های تغییر و اصلاح رفتار با سبک مدیریت کلاس درس معلمان ابتدایی شهرستان شبستر', زن و مطالعات خانواده, 10(35), pp. 103-118.
فتحی زاده, مهناز, کریمی ثانی, پرویز. رابطه‌ی بین سبک زندگی و میزان آگاهی از روش‌های تغییر و اصلاح رفتار با سبک مدیریت کلاس درس معلمان ابتدایی شهرستان شبستر. زن و مطالعات خانواده, 1396; 10(35): 103-118.

رابطه‌ی بین سبک زندگی و میزان آگاهی از روش‌های تغییر و اصلاح رفتار با سبک مدیریت کلاس درس معلمان ابتدایی شهرستان شبستر

مقاله 6، دوره 10، شماره 35، بهار 1396، صفحه 103-118  XML اصل مقاله (143.06 K)
نوع مقاله: علمی پژوهشی
نویسندگان
مهناز فتحی زاده1؛ پرویز کریمی ثانی email 2
1دانش آموخته کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، واحد شبستر، دانشگاه آزاد اسلامی، شبستر ایران
2استادیار گروه روانشناسی تربیتی، واحد شبستر،دانشگاه آزاد اسلامی، شبستر، ایران
چکیده
هدف پژوهش حاضر، پیش­بینی سبک مدیریت کلاسی معلمان بر اساس آگاهی از روش­های اصلاح و تغییر رفتار و سبک زندگی می­باشد. روش تحقیق پژوهش حاضر، از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه­ی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان شبستر در سالتحصیلی 94-95 است. روش نمونه گیری مورد استفاده در این تحقیق، نمونه­گیری به صورت تصادفی طبقه­ای انجام گرفت. جهت تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شد که مطابق این جدول، 233 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در این پژوهش برای جمع­آوری داده­ها از پرسشنامه­های سبک زندگی میلر و اسمیت، پرسشنامه سبک مدیریت کلاس ولفگانگ و گلیکمن و پرسشنامه­ی محقق­ساخته­ی آگاهی از روش­های اصلاح رفتار استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده­های پژوهشی از روش­های آمار توصیفی و استباطی شامل همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه استفاده گردید. نتایج نشان داد که بین سبک زندگی متعادل و میزان آگاهی از روش­های اصلاح و تغییر رفتار با سبک مدیریت کلاسی غیرمداخله گر معلمان، رابطه مثبت و معنادار وجود دارد و سبک مدیریت کلاسی معلمان بر اساس سبک زندگی و میزان آگاهی از روش­های اصلاح و تغییر رفتار، قابل پیش­بینی است. مقدار همبستگی سبک زندگی و سبک مدیریت کلاسی، 36/0 می­باشد (01/0p ≤ ). مقدار همبستگی آگاهی از روش­های اصلاح و تغییر رفتار و سبک مدیریت کلاسی، 81/0 می­باشد (01/0p≤). به صورت کلی، 67 درصد واریانس سبک مدیریت کلاسی، مربوط به عامل­های آگاهی از روش­های اصلاح و تغییر رفتار و سبک زندگی می‌باشد.
کلیدواژه‌ها
سبک زندگی؛ آگاهی از روش‌های اصلاح و تغییر رفتار؛ سبک مدیریت کلاسی
مراجع
AAli, A. & Aminyazdi, S.A. (2008), Effects of characters of teachers on classroom management style. J training and education, 24(1), 103-135, (In Persian).

Aminyazdi, S.A.& Ali, A. (2008), Effects of classroom management styles on development, meta-cognitive skills of students. J psychological and educational studies, 1(9), 73-90,

       (In Persian).

Bahdaei, F, Sargholzari, M.& ghorbani, E. (2000), Relationship between life style with deppresion and anxaiety in SABZEVAR student. J.Med.UNI of SABZEVAR, 2, 3-27,  (In Persian).

Bru E, Stephens P, Torsheim T. (2002), Students' perceptions of class management and reports of their own misbehavior. J School Psychol; 40(4): 287-307.

Danforth J, Harvey E, Ulaszek W, Mckee T. (2006), The outcome of group parent training for families of children with attention deficit hyper activity disorder and defiant aggression behavior. J BehavTherExperPsychiatr. 37(3):188-205.

Djigic, G. &Stojiljkovic, S. (2011), Classroom management styles, classroom climate and school achievement. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 29(1), 819 – 828.

Durlak, J. A., Weissberg, R. P., Dymnicki, A. B., Taylor, R. D., &Schellinger, K. B. (2011), The impact of enhancing students’ social and emotional learning: a meta-analysis of school-based universal interventions. Child Development, 82, 405-432.

Goss, P. &Sonnemann, J. (2017), Engaging students: creating classrooms that improve learning. Grattan Institute Report. No. 2017-01.

Evrim, EA., Gökçe, K. &Enisa, M. (2009), Exploring the relationship between teacher beliefs and styles on classroom management in relation to actual teaching practices: a case study. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1(1), 612–617.

Hamidi, F, Ebrahimdamavandi, M.&Dehnavi, E. (2012), Relationship Cultural intelligent and computer literacies with classroom management style in teachers.J IT in educational scienses. 1,3, 5-26, (In Persian).

Fuchino, Y., Mizoue, T., Tokui, N., Ide, R., Fujino, Y., Yoshimura, T. (2003), Health-related lifestyle and mental health among inhabitants of a city in Japan. Nippon-Koshu-Eisei-Zasshi, 50, 303-13.

Klamer-Hoogma, M. (2012), Klassenmanagement [Classroom management]. Groningen/Houten, the Netherlands: Noordhoff Uitgevers.

Konti, F. (2011), Teachers and Students Perceptions towards teachers’ classroom management applications in primary schools. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 4093–4097.

Mahdavikani, M.S. (2007), Religion and life style, case study about participant in rekigion sessions. TEHRAN: EMAM SADEGH University, (In Persian).

Marzano RJ, Marzano JS. (2003), The key to classroom management. Educational Leadership; 61(1): 6-13.

Seif, A.A. (2013), Educational psychology. TEHRAN: AGHAH, (In Persian).

Sieberer-Nagler. K. (2016), Effective Classroom-Management & Positive Teaching. Published by Canadian Center of Science and Education. Vol. 9, No. 1.

Tal, C. (2010), Case studies to deepen understanding and enhance classroom management skills inpreschool teacher training. Early Childhood Edue Journal, 38, 143-152.

آمار
تعداد مشاهده مقاله: 258
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 119
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

   

Journal Management System. Designed by sinaweb.