اصغر نژاد، طاهره، خداپناهی، محمد کریم و حیدری، محمود. (1383). بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی، مسند مهارگذاری با موفقیت تحصیلی. مجله روانشناسی، سال 8، شماره 3، 218 تا 226.
اعرابیان، اقدس، خداپناهی، محمد کریم، حیدری، محمود و صالح صدق پور، بهرام. (1383). بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی بر سلامت روانی و مقعیت تحصیلی دانشجویان. مجله روانشناسی، شماره 8، شماره 4، 360 تا 371.
اکبری، ابوالقاسم. (1387). مشکلات نوجوانی و جوانی. تهران: نشر رشد و توسعه.
امینی، شهریار. (1382). بررسی نقش خودکار آمدی، خودتنظیمی و عزت نفس در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سال سوم دبیرستان، رشته علوم تجربی شهرستان شهرکرد. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
بختیاری براتی، سیامک. (1376). بررسی رابطه ساده و چندگانه متغیرهای خود اثربخش، عزت نفس و خودیابی با عملکرد تحصیلی در دانش آموزان سال سوم نظام جدید شهر اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز.
پروین، لارنس ای و جان اولیور. بی. (1382). روان شناسی شخصیت: نظریه و پژوهش. ترجمه: محمد جعفر جوادی و پروین کدیور. تهران: انتشارات آییژ. (1992).
دهشیری، غلامرضا. (1382). هنجاریابی پرسش نامه بهر هیجانی بار-آن (EQ-i) در بین دانشجویان دانشگاه تهران و بررسی ساختار عاملی آن. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
سازمان بهداشت جهانی. (1377). برنامه آموزش مهارت های زندگی. ترجمه : ربابه نوری قاسم آبادی و پروانه محمدخانی. واحد بهداشت روان و پیشگیری از سوء مصرف مواد.
سیف، علی اکبر. (1375). روان شناسی تربیتی. تهران: انتشارات پیام نور.
شولتز، دوان و شولتز، سیدنی آلن. (1383). نظریه های شخصیت. ترجمه: یحیی سید محمدی. تهران: موسسه نشر ویرایش.
عبدی نیا، محمود. (1377). بررسی روابط خودکارآمدی، جهت گیری هدفی، یادگیری خودگردان، پیشرفت تحصیلی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
علیزاده، شهریار؛ بوالهری، جواد و شاه محمدی، داوود. (1380). بررسی همه گیر شناسی اختلالات روانی در یک روستای استان تهران. فصلنامه اندیشه و رفتار، شماره 1و2، 19 تا 26.
کریم زاده، منصور و محسنی، نیک چهره. (1385). بررسی رابطه خودکارآمدی تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر سال دوم دبیرستان شهر تهران (گرایش های علوم ریاضی و علوم انسانی). مطالعات زنان، سال 4، شماره 2، 29 تا 45.
میر سمیعی، مرضیه و ابراهیمی قوام، صغری. (1387). بررسی رابطه بین خودکارآمدی، حمایت اجتماعی و اضطراب امتحان با سلامت روانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علامه طباطبایی. فصلنامه روانشناسی و علوم تربیتی، 73 تا 91.
نجفی، محمود و فولادچنگ، محبوبه. (1386). رابطه خودکارآمدی و سلامت روان در دانش آموزان دبیرستانی. دوماهنامه علمی – پژوهشی دانشور رفتار، شماره 22، 69 تا 81.
هرگنهان، بی. آر و السون، متیو اچ. (1382). مقدمه ای بر نظریه های یادگیری. ترجمه: علی اکبر سیف. تهران: نشر دوران. (2005).
یعقوبی، ناصر؛ نصر، محمد و شاه محمدی، داوود. (1380). بررسی همه گیر شناسی اختلالات روانی در مناطق شهری و روستایی شهرستان صومعه سرا گیلان. فصلنامه اندیشه و رفتار، شماره 40، صفحه 55 تا 64.
Caprara, G. V. Barbaranelli, C. Postorellic, C. & Cervone, D (2004). The contribution of self-efficacy beliefs to psychosocial outcomes in adolescence: Predicting byeyond global dispositional tendencies. Personality and individual Differences, 37, 751-763.
Kim, Y. H (2003). Correlation of mental healt problems with psychological construction in adolescence: Final results from a 2 year study. International Journal of Narsingstudies, 40, 115- 125.
Krejcie, R. V. & Daryle W. M (1970). Determining Sample Size for Research Activities. Educational & Psychological Measurement, 30: 608.
Pajares, F (1996). Assesing efficacy belifes & academic outcoms. www. Cdu/ Education/ mfp/ aeraz- html.
Pajares, F (1997). Self- efficacy belifs in academic setting. review of Educational reaserch, 66,543-578.
Pajares, F (1997). Current Directions in Self- Efficacy Research. Advances in Motivation & Achievement, volume 10, edited by Martin l. Maehr & Paul R. Pintrich. Greenwich, CT, USA: JAI Press.
Pajares, F (2002). Overview of social cognitive theory & self- efficacy. www.emony.edu/
Education/ mfp.html.