- حسنخویی، سیما(1385)، بررسی رابطة بین هوش هیجانی و مهار شغلی با رضایت شغلی مدیران مدارس شهر بیرجند در سال 84-1385. پایان نامة کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
- حسین زاده، داوود؛ صائمیان، آذر(1381)، خشنودی شغلی توجه به کارکنان و کیفیت زندگی کاری. نشریه مدیریت، شماره 66 ، صص9-1.
- رابینز، پی استیفن (1387)، مبانی رفتار سازمانی. ترجمه علی پارسائیان و سیدمحمد اعرابی. تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی. سال تألیف به زبان اصلی 1986.
- زهرایی، شقایق(1385)، تاثیر آموزش برخی مولفه های هوش هیجانی بر رضایت شغلی و بهره وری کارکنان شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه الزهرا.
- محسن علیق،امیه(1386)، مطالعه بین فرهنگی هوش هیجانی، فرآیندهای نظام هیجانی و توانمندی روانی-اجتماعی بین دانشجویان ایرانی و لبنانی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس.
- محقق مطلق، مریم(1379)، بررسی رابطه ی بین شخصیت و رضایت شغلی در کارکنان دانشگاه تربیت مدرس، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت، دانشکده علوم انسانی، پایان نامه دانشگاه تربیت مدرس.
- مهداد، علی (1385)، روانشناسی امور کارکنان. اصفهان: جنگل.
- مهداد، علی (1384)، روانشناسی صنعتی سازمانی. اصفهان: جنگل.
- نیکوگفتار، منصوره(1385)، "نقش آموزش هوش هیجانی در پیشرفت تحصیلی و سلامت عمومی دانش آموزان، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس.
- هاشمی، عصمت(1386)، بررسی رابطه ی هوش هیجانی با کمرویی در نوجوانان، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشکده علوم انسانی،دانشگاه تربیت مدرس.
- Allen, N.J. and Meyer, J.P.(1997), “Affective, continuance, and normative commitment to the organization: an examination of construct validity”, Journal of Vocational Behavior, Vol. 49 .No. 3, pp. 252-76.
- Allen N, Meyer J (1990), the measurement of affective, continuance and normative commitment to the organization. J. Occup. Psychol. 63:1-18.
- Azar A (2013), Path-structural modeling in management, Tehran, Negah Danesh. pp 155-180.
- Bar-on. R. & Parker. J. D. A. (1997), Handbook of Emotional Intelligence. San Francisco: Josse – Bass.
- Bloisi, Wendy, (2007), an introduction to human resource management, first edition, London, McGraw-hill.
- Brief.A.p. & Motowidlo. J.(1986), Prosocial organizational behaviors. Academy of Management Review, 10, 710-725.
- Dong, &., Howard, T. (2006), Emotional intelligence Trust and Job satisfaction. Competition forum. Vol 4, Issue 2. p381.
- Mowday, R.T.(1998), Employee-Organizational Linkages: The Psychology of Commitment, Absenteeism and Turnover. Academic Press, New York.
- Othman, S., Anugerah, R. (2009), Effects of Emotional intelligence and career commitment on career success. (From: http://mgv. Mim. Edu. My’s/MMR/O 206/020606.Htm).
- Goleman, D.(1998), Working with emotional intelligence. New York: bantam.
- Mayer, J. D. Salovey, P.(2002),What is emotional intelligence? Educational implications,pp 3-31. New York: Basic Books.
- Guleryaz, G., Guney, S., Miski Aydin, E., Asan, (2008), The mediating effect of Job satisfaction between emotional intelligence and organizational commitment of nurses: A questionnaire survey. International Journal of nursing studies. Ns: 1304, No of pages 11.
- Hosseinian, S., Monavar yazdi, S., Zahraie, sh., Fatehi-Ashtiani, A. (2008), Emotion intelligence and Job satisfaction. Journal of Applied sciences, & (5): 903-906.
- Lordanoglou, D. (2008), The teacher as Leader: the relationship effectiveness, emotional intelligence and Leadership effectiveness, commitment, and satisfaction. Journal of Leadership studies, vol 1 Issue3, pages 57- 66.
- Millet, T. (2007), An examination of trait emotional intelligence factors: their relationship to job satisfaction among police officers. Proquest information and learning company, 300 North zeeb road POBox 1346, UMI number 3283704.
- Ozturk, A., Deniz, M. (2008), Analysis of Emotional intelligence Job satisfaction and Burnout Levels of preschool Teachers According to some variables. Elementary Education online, 7 (3), 578-599.
- Sheldon M (1971), Investment and involvements as mechanisms producing commitment to the organization, administrative science quarterly, vol. 16. Pp 29- 47.
- Smith PC, Kendall LM, Hulin CL (1969), the measurement of satisfaction in work and retirement. Chicago: rand McNally. pp77- 81.
- Stys, yvonni & Brown, shelly L. (2004), A Review of Emotional intelligence Literature and implication for correction. Research Branch correctional servicer of Canada.
- Sy, Thomas, S. Tram A. (2006), Relation of employee and manager emotional intelligence to job satisfaction and performance. Journal of vocational behavior, Vol.68, PP: 461-4